NYHEDER
Nyt om Samsø Skytteforening og foreningens akiviteter:
SamsØ stævne 2017
Her er indbydelserne til dette års stævne...
Resultatliste ø-stævne 2016
resultatliste
Landsdelsmesterskab 2016
Resultatliste findes her
Ny hjemmeside
DGI skydning østjylland har fået ny hjemmeside

Samsø`s unge skytter til DM i Vingsted.

I weekenden 12-13 september blev der afholdt DM for ungdom i Vingsted. Samsø skytteforening havde 1 hold med i børneklassen, der skulle skyde 50 m. Og juniorerne skulle skyde 50 og 200 m som hold. Turen startede allerede fredag aften fra Samsø med færgen 18.15, så vi alle kunne få en god nattesøvn i Vingstedcentret. Andre år er vi taget med morgenfærgen 05.45 lørdag, men det bliver en lang dag for alle.

Resultater: Børn 50m
Clara Ida Jensen 392/13
Mikkel von der Lippe 195/6
Patrick Kristensen 393/11
Markus Mørck 196/5

Holdet blev nr 18. Individuelt vandt Patrick bronze i børneklasse 3 med 393/20

Resultater: Junior 50m
Hanne Kristensen 399/23
Stine Jensen 398/30
Laura von der Lippe 390/11
Signe Steffensen 397/22
Kirstine Bissø Svoboda 396/19
Britt Øster 194/7.

På holdet var Hanne, Stine, Laura og Signe, de blev nr 2 i den indledende runde med 793 p efter Særslev med 795 p. De kom i finalen hvor de blev nr 3 og vandt bronzemedalje.
For at komme i den individuelle finale om Danmarksmesterskabet på 50m skulle der skydes mindst 398 p. Her kom Hanne og Stine med. Hanne startede på en 7 plads og blev nr 4. Hun var 0,1p efter nr 3 og 0,2 efter nr 2.
Stine startede på en 10 plads og blev nr 13.

I junior 2 på 50 m blev Kirstine vinder af sølvmedalje med 396/2
I børneklassen på 200 m skød Mikkel 145/5 og Patrick 141/3.

Juniorerne havde et hold med som blev nr 4 efter hovedskydningen, kom med i finalen men måtte blive på 4. pladsen efter finalen. På holdet var Hanne Kristensen 290/8- Laura von der Lippe 286/6- Britt Øster  290/7- Nicolai Andersen 289/12
På 300m skød Laura 279/4- Britt 258/5- Hanne 273/8- Nicolai 269/5. Weekenden efter er der landsdelsmesterskaber på 50 og 200m i Århus og i den sidste weekend i september er det de voksnes tur til at komme til DM i Vingsted. Her slutter sæsonen udendørs og der startes på vintersæsonen på 15 m i hallen først i oktober.

Patrick der fik bronze i BK 3

Juniorholdet der fik bronze, fra venstre Signe Steffensen, Stine Jensen, Hanne Kristensen, Laura von der Lippe.